Fékbetét csere
Mikor válik szükségessé a fékbetét csere? Milyen jelekre érdemes oda figyelni, hogy ne legyen problémánk?
A fékrendszer egy összetett szerkezet. Négy részből áll, és ezen alkatrészék együttes, stabil működése képes biztosítani a biztonságos megállást.
A fékbetétek és a fékpofák az úgynevezett kopó alkatrészek kategóriájába tartoznak. Miután a nevében is benne van, hogy „kopó” alkatrész, így értelemszerűen azokat időszakosan ellenőrizni, ellenőriztetni kell, és ha az ellenőrzés azt mutatja, hogy már eljárt felette az idő, azokat cserélni kell!
Ha részletekbe akarunk kicsit belemenni, akkor azt mondjuk, hogy a fékbetét csere abban az esetben ajánlott, ha a súrlódó rész, ami a fékezésért felelős, a megengedett vastagság alá ér. Ebben az esetben mindenképpen szükséges a fékbetét csere ahhoz, hogy biztonságosan tudjunk fékezni.
Vannak jelek, amik figyelmeztetnek, ha időszerű a fékbetét csere. Ilyen például a súrlódás következtében előforduló, azonnal felismerhető hanghatás. Ez egy fékezés közben keletkező fémes hang. Ha ezt a hangot halljuk, akkor nem érdemes várni, a lehető leggyorsabban keressük fel autószervizünket, és kérjünk egy időpontot. Az újabb autókban már van beépített kopásjelző is, ami felhívja a figyelmünket a fékbetét csere szükségességére.
Mennyit bír a fékbetét és a féktárcsa?
Nincs rá általános recept. Ez egyrészt márkafüggő, másrészt nagyban függ az igénybevételtől, a használati szokásoktól. Továbbá jelentősen függ attól is, hogy milyen típusú, vagy milyen gyártmányú fékbetétet veszünk. Gyári, vagy utángyártott?
A járművezetők vezetési technikái között is nagyon nagy különbségek vannak.
Csak a példa kedvéért két szélsőség. Az egyik, az oktató autók példája. Ez esetben az oktató elég gyakran kényszerül fékezésre, amíg a tanulója nem szerez némi rutint.
Aztán amikor a fiatal megkapja végre a jogosítványt, és mindjárt versenypályának érzi a városi utakat is, problémaként jelentkezik a padlóig nyomom effektus, ami után rendszerint következik a hirtelen padló fékezés. Így aztán viszonylag rövid időn belül elkopnak a fékbetétek, és jöhet a csere. (Mielőtt bárki rosszallóan csóválná a fejét, az tegye a szívére a kezét, és gondoljon a saját korai vezetési gyakorlatára!)
Ezzel ellentétben, ha használjuk az autónak a motorfék lehetőségét is, és a betartott sebességkorlát mellett használjuk a fékeket rendeltetésszerűen, abban az esetben jóval tovább tart a fékbetét és féktárcsa élettartalma, és így természetesen jóval később szükséges a csere.
Milyen fékbetétet ajánlunk fékbetét csere esetén?
A fékbetét csere esetén szervizünk mindig azt, a célnak megfelelő fékbetétet fogja ajánlani az ügyfelei részére, ami jó minőséget képvisel. Mindig tudnunk kell, hogy milyen vezetési stílusa van az ügyfélnek, mekkora összeget tud rászánni, és azt, hogy a vezetési stílusból eredően milyen hatásoknak lesz kitéve a fékbetét.
Tanácsot adunk a választásban, és azon dolgozunk, hogy az ügyfél részére olyan szolgáltatást adhassunk fékbetét csere esetén is, ami hosszú távú és minőségi segítséget nyújt számukra.