Sokan nem tudják, hogy az autóban a klíma berendezés is tartalmaz olajat, ugyanúgy, mint a motor. Ez a használattal és az idő múlásával szintén veszít a viszkozitásából, megkönnyítve az alkatrészek tönkremenetelét, aminek javítása akár több száz ezer forint is lehet. Ezért mi azt javasoljuk, hogy évente érdemes elvinni az autót egy karbantartásra, ami abból áll, hogy kicseréljük a benne lévő olaj egy részét illetve megfelelő mennyiségű gázzal töltjük fel. Nem csak nyáron nagy melegbe, hanem télen is célszerű havonta 2-3 alkalommal bekapcsolni a klímát, hogy minél tovább működhessen megfelelően.
Ha azt tapasztalja, hogy klímája veszít teljesítményéből, nem hűt olyan mértékben, mint ahogy kellene, vagy nem működik, valószínűleg a gáz eltűnt a rendszerből. Ennek oka lehet anyagfáradás, rossz csőelvezetésből adódó kidörzsölődés, anyaghiba, nem megfelelő szerelés valamint sérülésből származó törés, repedés.
Ezt nyomáspróbával tudjuk ellenőrizni. A csöveket át kell mosni rendszer átmosó folyadékkal. Ha csak klíma kompresszort cserélünk, akkor a fémsorják benne maradnak a rendszerben, ami az új kompresszor tönkre tételét okozza. Ha olyan kicsi a lyuk, hogy esetleg a nyomáspróbán nem derül fény a pontos helyére, akkor uv festékkel megfestjük a klíma olajat. Majd 1 hetes intenzív használat után, amikor visszajön az autó ellenőrzésre, uv lámpával megvizsgáljuk, ami megmutatja számunkra, hogy honnan indul a szivárgás.
Vannak olyan esetek, amikor a klíma kompresszor nem működik, ilyenkor sajnos az egész klíma rendszert fel kell újítani, mert a klíma kompresszor meghibásodása során fém sorjákat juttat a klímarendszerbe ezért szükséges cserélni a klímahűtőt, szárító szűrőt, táguló szelepet és klíma kompresszort. Ezek az alkatrészeket nem lehet kimosni. A csöveket pedig rendszer átmosó folyadékkal kell átmosni, hogy teljesen tiszta legyen a csőrendszer, hogy az új klímát minél tovább élvezhesse a tulajdonos.