A motorban, a bonyolult csatornákban keringő hűtőközeg megfagy, akkor a térfogatát megnövelő, szilárddá váló folyadék egyszerűen szétrepesztheti a motorblokkot, és százezres károkat okozhat. Elméletileg az öntvényeket ellátják úgynevezett fagydugóval, amely ilyen helyzetben működésbe lép − és ezáltal nem megy tönkre a drága fődarab. Ennek ellenére inkább az ellenőrzést tanácsoljuk mindenkinek. Csupán néhány percet vesz igénybe. Legalább mínusz 23-25 fok körülinek kell lennie a mért értéknek. Érdemes tudni, hogy fagyálló folyadék a mért hőmérsékleten még nem fagy jéggé, hanem kásás, leginkább a vizes hóra emlékeztető masszává áll össze, így a motorblokkot nem repeszti szét, viszont nem is szivattyúzható, így a hűtési feladatát nem tudja ellátni, ha így járatjuk a motort, akkor annak túlmelegedése fog komoly károkat okozni. A fagyásponttól függetlenül a hűtőfolyadék cserére szorul, ez általában 2-3 évente esedékes. Ennyi idő alatt ugyanis kémiailag átalakulás a folyadék, és komoly korróziós veszélyt jelent a fém alkatrészekre, bizonyos alumíniumötvözetek különösen érzékenyek az elöregedő hűtőfolyadékra.

A legcélszerűbb persze, ha ősszel általános átvizsgálásra szervizbe visszük az autót, a fagyállótól kezdve az izzókig mindent kompletten átnézetünk, és amit szükséges, azt cseréltetünk.